/Handelsbetingelser
Handelsbetingelser 2024-08-30T09:58:37+02:00

Salgs- og leveringsbetingelser for kunder med konto hos Bornholms Papirlager ApS

Alle kan handle hos Bornholms Papirlager ApS

Betaling/kontooprettelse:

Erhvervsdrivende og institutioner mv. har mulighed for at oprette en konto-/kreditaftale. Vi tilbyder som standard betalingsbetingelse 14 dage netto. I tilfælde af forsinket betaling forbeholder vi os ret til at opkræve 1,5% i rente pr. påbegyndt måned
af skyldigt beløb. Administrationsomkostninger pr. opkrævning/rykker er kr. 100,-

Privatkunder kan handle ved kontant betaling ved afhentning på vores adresse, eller efter aftale
ved levering til chaufføren. Ved afhentning kan der betales med kontanter eller med de fleste betalingskorttyper.
Ved levering kan kun betales med kontanter.

Priser:

Bornholms Papirlager ApS handler primært med erhvervsdrivende og offentlige institutioner, derfor
er alle priser fra Bornholms Papirlager ApS på hjemmeside/webshop samt på andet telefonisk eller fysisk udleveret/fremsendt salgsmateriale oplyst ekskl. moms. Priserne på www.papirlageret.dk er kun gældende på webshoppen, uanset om produkterne er mærkede
med onlinepriser eller ej. Priserne er ikke nødvendigvis ens med priserne i vores butik, der kan ligeledes være forskel på priserne, alt efter om du vælger at betale med faktura eller kontant ved afhentning. Tilbud på webshoppen kan ikke kombineres med særaftaler/specialaftaler eller lignende hos
Bornholms Papirlager ApS.

Levering:

Alle varer leveres gebyrfrit uanset mængde, med egen bil på fast rute, til kundes adresse i DK – brofast med Bornholm. Der kan, mod gebyr kr. 100,00, afhentes varer i weekend og helligdage
efter telefonisk aftale.

Vores faste kunder i Rønne har levering dag til dag på lagervarer, øvrige kunder på Bornholm
har 2 faste ugentlige leveringsdage, hastebestillinger kan dog leveres dag til dag mod fragtgebyr. Varerne leveres med egne biler på fast rute med egne chauffører, bestilte varer afleveres uden kvittering af modtager, medmindre modtager kræver andet.
Alle leverede varer tilhører Bornholms Papirlager ApS indtil det fulde beløb incl. moms, afgifter mv.
er registreret på Bornholms Papirlagers ApS´s konto. Møbler leveres ligeledes med egne biler, det kan aftales at vores montører samler og stiller
møblerne op – klar til brug.

Paller:

Vi gør brug af det danske fragtmandssystem, som bygger på princippet om, at der byttes paller ved hver levering, modtager er dermed forpligtet til at udlevere tomme og ubeskadigede EUR-paller til chaufføren, svarende til det antal paller der leveres.
Hvis der ikke forefindes nok byttepaller, bliver modtager faktureret for de manglende byttepaller. Det er modtagers ansvar at pallerne er i god stand, tørre og let tilgængelige.

Reklamationsret:

Alle varer er i henhold til dansk lovgivning dækket af 2 års reklamationsret. Er der fejl eller mangler ved en vare, kan Bornholms Papirlager ApS vælge at udbedre fejl og mangler ved reparation, ombytning eller refundering. Fejl, der skyldes uegnet eller ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af reklamationsretten. Ved reklamation vedrørende mangler af varer eller beskadigelse af produktet skal dette ske indenfor 24 timer efter modtagelse af varer. Sker dette ikke, kan Bornholms Papirlager ApS ikke gøres ansvarlig for dette. Henvendelser om reklamationer kan ske her: bornholm@papirlageret.dk ell. tlf. 56 95 12 12

Returret:

Fejlbestilte lagervarer kan returneres inden for 10 dage efter modtagelsen af varen. Ønsker du at returnere en vare, bedes du kontakte “Papirlageret” på mail: bornholm@papirlageret.dk
ell. tlf. 56 95 12 12, returvarer skal returneres ubeskadiget og i original emballage. Fødevarer, f.eks. kaffe, the, sukker, kaffe mælk mv. samt fødevaregodkendt emballage skal returneres i
ubrudt emballage.

Bestillingsvarer, skaffevarer og specialvarer tages ikke retur.

Bornholms Papirlager ApS kan ikke, hverken overfor kunden eller tredjemand gøres ansvarlig for driftstab, skader mv. forårsaget af fejl i leverede maskiner, automater mv.

Ved afhentning af returvarer kan modregnes 25% til håndtering af varen. Hvis den reklamerede vare beskadiges på grund af manglende emballage ved returnering, er det afsenderens ansvar. Returfragt (porto eller fragt) afholdes af kunden.

Forbehold:

Der tages forbehold for tastefejl, billedfejl, pris og afgiftsændringer, udgåede varer samt leverancesvigt fra tredjepart herunder force majeure.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby Link: www.forbrug.dk

Hvis du er erhvervskunde med cvr. nr. eller en forening kan du få login til vores webshop – Klik her Ellers kan du lukke beskeden her. Afbryd